#17

Al-Fatihah #2

2 hari yang lalu ketika baru sahaja selesai menunaikan solat Maghrib telifon cikai ku itu berbunyi. Kenal sgt. Itu bunyi mesej masuk. Satu persatu aku membalas mesej itu sampai bila dia tanya:

“Kau boleh online x Yam? Ada benda nak bagitahu ni…urgent”

Aku reply

“X. Xdo tenet lah kat rumah. On9 kat opis je”

Send

Tak lama kemudian si penghantar mesej kol

“Yam, aku nak bagitahu ni. Fadhil…dia dah…”

“eh, kau! Bila? Apasal?”

“Tadi petang. Accident”

 

Senyap

 

“Kau tak g tgk dia ke? Jenazah mana skrg?”

“Aku baru je balik praktikal. Tak sempat nak g. Aku tahu ni pon member aku bagitahu. Diorang g lah tengok. Nanti kau bgtahu lah ye member2 kita yang lain”

“Ok. Thnx for calling”

Off phone

.

.

.

Nangis aku semahu-mahunya. Sedih. Last aku jumpa arwah lebih kurang 2 tahun lalu. Dia belanja aku makan Pizza. Allah..

Kau tempatkan kawan ku Fadhil Kamaruddin dalam kalangan org2 yang beriman.

Al-Fatihah

 

(Mohon pembaca yg beragama Islam sedekahkan Al-Fatihah)

Advertisements